پایگاه اطلاع رسانی دکتر فاطمه محمدبیگی

نماینده مردم شریف قزوین، آبیک و البرز در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی

برگ سبزی از حوزه سلامت الکترونیک به مادران و کودکان آینده

سامانه باروری سالم رونمایی شد

#سپیده_خدمت

همزمان با پانزدهمین جلسه قرارگاه ملی جمعیت وزارت بهداشت؛ سامانه باروری سالم در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده با حضور وزیر بهداشت، دکتر محمدبیگی رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده، معاونان وزارت بهداشت رونمایی شد.

دکتر فاطمه محمدبیگی ضمن تقدیر از فراهم کردن زیرساخت های اجرایی شدن مواد قانون حمایت از خانواده در وزارت بهداشت گفت: طراحی و اجرای این سامانه در راستای کمک به حفظ حیات جنین، افزایش سطح سلامت جنین و مادران باردار از ابتدا تا پایان بارداری، هوشمندسازی و ارتقاء ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای مادران باردار و شیرده در بخش های مختلف از جمله مطب،آزمایشگاه، سونوگرافی و کلینیک همچنین شناسایی و ایجاد بانک اطلاعات ناباروری در کشور و حمایت بیمه ای و درمانی از این زوجین راه اندازی شده است.

این سامانه برگ سبزی از حوزه سلامت الکترونیک به مادران و کودکان آینده است و می توان گفت اولین بار است که پرونده الکترونیک سلامت به پنل آزمایشگاهی کشور متصل می‌شود. کاهش هزینه برای مادران و تسریع در ارائه خدمات به مادر باردار از دیگر اهداف این قانون است. این سامانه یکی از تکالیف قانونی مواد قانونی ۵۳ و ۵۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه حمایت از سلامت جنین و مادر باردار است.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید