پایگاه اطلاع رسانی دکتر فاطمه محمدبیگی

نماینده مردم شریف قزوین، آبیک و البرز در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی

جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان قزوین؛

مدل بودجه‌ریزی و برنامه‌ریزی باید تغییر کند

دکتر محمدبیگی:

در دولت سیزدهم پروژه‌های زیادی تعریف شده و پیش رفته که امیدواریم در دولت چهاردهم این فرایند با قوت بیشتری ادامه یابد

مشهود بودن تفاوت های مدیریت جهادی در دو دولت دوازدهم و سیزدهم

اطاله پروژه‌ها و تخصیص قطره‌ای اعتبار بودجه‌ها قابل قبول نیست

شهرستان قزوین؛ محروم‌ترین شهرستان استان با بودجه ای نامتناسب

دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مردم شریف قزوین، آبیک و البرز در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان قزوین که با حضور فرماندار قزوین، دکتر ولایتمدار دیگر نماینده قزوین و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم دولت خدمت و مردمی و همچنین دولت صداقت، پویایی و بالندگی بود به طوریکه استانداردهای خدمت در دولت شهید آیت‌الله رئیسی به واسطه تلاش مسئولان و عزم و اراده این شهید سعید، جابه‌جا شد.

در دولت سیزدهم پروژه‌های زیادی تعریف شده و پیش رفته و با تلاش مسئولان و متولیان امر به نتیجه رسیده است و یا اینکه نیاز به تکمیل، تجهیز و تخصیص بودجه دارد.

امیدواریم دکتر پزشکیان رئیس جمهور برگزیده کشور هم با تکیه بر تجارب دولت سیزدهم و صداقت، مدیریت جهادی و استفاده از نیروهای خدوم بتواند دولت چهاردهم را در استمرار راه شهید آیت‌الله رئیسی بنا کرده و خدمات شایسته‌ای را به مردم ارائه کند.

خدا را شاکرم که در طول مدتی که در دولت دوازدهم و سیزدهم کار کردم به صورت ویژه تفاوت‌های مدیریت جهادی را مشاهده کردم و این امر حاکی از آن است که هرگاه دولتی از نیروهای مومن، انقلابی، جهادی و مدیران پای کار استفاده کند می‌تواند ده‌ها برابر بودجه‌ای که برای انجام امور تعلق می‌گیرد، شاهد انجام خدمات مثمرثمر و سازنده باشد‌.

امیدوارم در سال آینده با وجود پروژه‌های فراوانی که در دولت سیزدهم انجام شد، همچنین پایه پولی کشور نسبت به سال ۹۹ که منفی بود مثبت شده و ارتقا پیدا کرد، دولت بتواند در شرایط بهتری خدمت کند.

شرایط آغاز حکومت در دولت جدید خیلی بهتر و واضح و شفاف‌تر از شروع دولت سیزدهم است هر چند متاسفانه در آغازین روز فعالیت دولت، شاهد شهادت اسماعیل هنیه به عنوان میهمان در خانه خود بودیم و داغ ما برای این سردار بزرگ جبهه مقاومت، داغ بسیار سنگینی است که با ددمنشی رژیم سفاک اسرائیل به شهادت رسید.

راه شهید اسماعیل هنیه محکم‌تر از گذشته ادامه داد و رهبر عزیز کشورمان و رئیس جمهور محترم و همه مسئولان و مردم ایران اسلامی در این زمینه متفق القول هستند که باید انتقام سخت و خونخواهی جدی علیه این رژیم جنایتکار صورت بگیرد.

رژیم صهیونیستی با این اقدام گور خودش را کند و عمق اضمحلال و نابودی خود را بیشتر و سریعتر نمود. قطعا پاسخ قاطع و کوبنده‌ از جمهوری اسلامی ایران دریافت خواهد کرد زیرا حریم امن ما و مقررات بین‌المللی را نقض کرد.

دکتر محمدبیگی در بخش دیگر سخنان خود با اعتراض به بودجه‌های شهرستان قزوین گفت: انتظار داریم مدل بودجه‌ریزی و برنامه‌ریزی تغییر کند. نظام برنامه‌ریزی ما همچنان ایرادات سال‌های گذشته را دارد و بنده طی ۵ سال اخیر تغییر محسوسی در نظام برنامه‌ریزی و بودجه ریزی بویژه در سطح استان ها و برای شهرستان ها مشاهده نکردم.

ما نیازمند تغییر و تحول اساسی در حوزه بودجه‌ریزی در سطح ملی و کلان کشور هستیم تا مسئولان شهرستانی بتوانند با اختیارات بیشتری، بودجه‌ها را تخصیص دهند و بدین شکل مشکلات جلوی پای مردم برداشته شود.

اطاله پروژه‌ها و تخصیص قطره‌ای بودجه‌ها متاسفانه منجر به طولانی شدن اجرایی سازی پروژه‌ها و در نتیجه افزایش اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل آنها می‌شود لذا ضرورت دارد عملیاتی کردن پروژه‌ها براساس آینده پژوهی، آینده‌نگری، ظریب محرومیت مناطق و رصد جمعیت اولویت‌بندی شوند.

ما محروم‌ترین نقاط استان را در شهرستان قزوین داریم و این در حالی است که میزان بودجه‌ سال جاری نسبت به سال قبل افزایش کمی داشته است.

اعضای شورای برنامه‌ریزی استان با نمایندگان مجلس ارتباط بیشتری داشته باشند چراکه نمایندگان مجلس از سویی با مردم در تماس بوده و از طرف دیگر همواره با وزرا جلسات داشته و پیگیر امور هستند لذا ارتباط بهتر و بیشتر بین شورای برنامه‌ریزی استان با نمایندگان بسیار می‌تواند در رفع مشکلات کارگشا باشد. باید از ظرفیت و پتانسیل گفتمانی نمایندگان و قوه مقننه به شکل درستی استفاده شود.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید