پایگاه اطلاع رسانی دکتر فاطمه محمدبیگی

نماینده مردم شریف قزوین، آبیک و البرز در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی

پیام دکتر محمدبیگی به مناسبت سالروز تشکیل شوراها؛

شوراها؛ یادآور مردم سالاری دینی و نقش بارز مردم

✍️دکتر محمدبیگی در پیامی نهم اردیبهشت سالروز تشکیل شوراها را به اعضای شورای اسلامی شهر و روستا تبریک گفت. متن پیام بدین شرح است:

وَأَمْرُهُمْ شُورَى بَيْنَهُمْ

💠نهاد شورا که ریشه در آیات قرآن کریم و مبانی دین مبین اسلام دارد به فرایند واگذاری امور به مردم عینیت بخشید، پیامبر اعظم (ص) ضمن تاکید بر نقش و جایگاه مشورت فرمودند «هیچ قومی مشورت نکردند جز آنکه به بهترین امور هدایت یافتند».

🔻نهم اردیبهشت که به عنوان روز «شوراها» نامگذاری شده، یادآور مردم سالاری دینی و نقش بارز مردم در تعیین آینده و سرنوشت شهرها و روستاهاست تا براساس قانون اساسی سرنوشت خود را به دست خویش رقم بزنند چرا که مشورت از ارکان مهم سلامت تصمیم گیری هاست.

🔻نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه ای که در آن زندگی می کنند، با نهاد شوراهای شهر و روستا به پشتوانه سرمایه های اجتماعی و تخصصی دوچندان شده و این نهاد مدنی جایگاه ویژه ای در تحولات ساختاری و مدیریت شهری و خدمت رسانی به جامعه دارد.

🔻روز «شوراها» فرصتی مناسب برای قدردانی از تلاش های ارزنده و فعالیت های ثمربخش پارلمان محلی است که همواره در پی احقاق حقوق و توسعه و آبادانی شهرها و روستاها گام برمیدارند. اینجانب ضمن تبریک این روز به اعضای شورای اسلامی شهر و روستا که با وظیفه شناسی و توجه به اصل دانش محوری در راستای حل مشکلات شهر و روستا تلاش می کنند، سربلندی و سرافرازی بیش از پیش این عزیزان را از ایزد متعال مسئلت دارم.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید