پایگاه اطلاع رسانی دکتر فاطمه محمدبیگی

نماینده مردم شریف قزوین، آبیک و البرز در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی

قانون حمایت از خانواده زیر ذره‌بین مجلس و دولت؛

کوتاهی سازمان برنامه و بودجه به قانون حمایت از خانواده


دکتر فاطمه محمدبیگی رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده در نشست بررسی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور دکتر قالیباف رئیس مجلس، وزرای کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن، تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و قائم مقام بانک مرکزی، جمعی از نمایندگان و مسئولان اجرای این قانون:

در راستای وظیفه نظارتی مجلس، فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده در هماهنگی با ریاست قوه مقننه نشستی را با حضور ۵ نفر از وزراء برای پیگیری اجرای مفاد قانون مذکور برگزار کرد، در این نشست مقرر شد روح برنامه هفتم توسعه براساس سیاست‌های کلی خانواده و جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری تدوین شود.

حدود ۳۵درصد مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت طی یک سال گذشته اجرایی شده است که به نسبت نو بودن آن، آمار خوبی محسوب می‌شود؛ در حوزه اجرا نیازمند تخصیص اعتبار هستیم اما سازمان برنامه و بودجه عملا مبلغی را به دستگاه‌ها اختصاص نداده است که این موضوع موجب گله‌مندی ما است.

باید زیر ساخت‌های لازم برای به‌زیستن مردم در برنامه هفتم توسعه دیده شود تا شاهد جمعیت جوان، پویا و سالم برای کشور و آینده ایران باشیم. مجلس طی آذرماه در یکی از نشست‌های نظارتی خود گزارش کاملی را در زمینه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ارائه می‌کند.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید