پایگاه اطلاع رسانی دکتر فاطمه محمدبیگی

نماینده مردم شریف قزوین، آبیک و البرز در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی

انتقاد دکتر محمدبیگی در صحن علنی مجلس:

جوانان نیاز به مسکن دارند

چرا در برنامه هفتم بندی در خصوص مسکن جوانی جمعیت دیده نمی‌شود؟!

🌀 دکتر فاطمه محمدبیگی رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده و نماینده مردم عزیز قزوین، آبیک و البرز در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، اعلام کرد: ماده ۳ تا ۷ این قانون به موضوع مسکن، زمین و خوابگاه متأهلی دانشجویی اختصاص دارد و این قانون ۷ ساله در نظر گرفته شده از سوی دیگر قانون هفتم توسعه نیز در این بازده زمانی و پنجره جمعیتی قرار دارد. متاسفانه در بررسی مواد مربوط به مسکن و تامین زیرساخت‌های آن در لایحه برنامه هفتم توسعه، هیچ اشاره ای به مواد مرتبط با آن در قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده نشده است.

🔻براساس اصل قانون اساسی، مسکن یکی از مسیرهای رفع موانع ازدواج جوانان است و ما این موضوع را در قانون جوانی جمعیت لحاظ کرده ایم که متاسفانه در این بندهای ارائه شده کمیسیون تلفیق به این مسئله اشاره ای نشده است.

🌀 به دنبال مخالفت دکتر محمدبیگی با بند الحاقی ۵۴ در خصوص عدم لحاظ قانون جوانی جمعیت در حوزه مسکن و پیشنهاد ایشان برای اضافه نمودن بندهای ۳و ۴ و ۵ و ۶ و ۷ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به این لایحه، ریاست مجلس برای رفع ابهامات و لحاظ مواد مسکن جوانی جمعیت به برنامه هفتم، این بندها به کمیسیون تلفیق ارجاع شد تا اصلاحات لازم انجام شود.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید