پایگاه اطلاع رسانی دکتر فاطمه محمدبیگی

نماینده مردم شریف قزوین، آبیک و البرز در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی

نشست صمیمی و صریح با دانشجویان؛

پرسش از دانشجو؛ پاسخ از دکتر محمدبیگی

دکتر فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان در نشست صمیمی و صریح با جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قزوین به پرسش های آنها پاسخ داد.

بانوی نماینده استان در این نشست با تبریک روز دانشجو و پرداختن به نقش و اهمیت دانشجویان و دانشگاهیان در مسائل مختلف گفت: امروز دانشجویان می توانند در موضوع مهم تبیین نقش آفرینی کنند و جامعه را نسبت به مسائل آگاه سازند. دانشجویان بصیر و آگاه می توانند پرچمدار بصیرت افزایی و پاسخ به شبهات و سوالات مختلف جامعه باشند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص آخرین وضعیت غربالگری در قانون حمایت از خانواده افزود: غربالگری زنان باردار حذف نشده بلکه ساماندهی شده و خبر حذف غربالگری زنان باردار یک جنجال بزرگ رسانه ای است و دشمنان جمهوری اسلامی درصدد آن هستند که به هر طریق ممکن ایران را نشانه بگیرند. یکی از آن مسائل، مسئله غربالگری است که در مواد 53 و 54 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز به آن اشاره شده و بر اساس آن با بررسی هایی که انجام میشود، اگر کسی پیشینه مشکوکی داشته باشد قطعا غربالگری برای وی انجام خواهد شد و دست متخصصان و پزشکان در این خصوص باز است. دانشگاه های علوم پزشکی موظفند که قانون غربالگری را تبیین کنند و آموزش دهند تا ابهامات و ترس مردم و همچنین نگرانی های اساتید برطرف شود.

نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: متاسفانه طبق آمارها سالانه حدود 600 هزار سقط جنین در کشور داریم که این رقم بسیار بالایی است و جای تامل و ورود جدی مسئولان برای کاهش این آمار دهشتناک است.

دکتر محمدبیگی در پاسخ به سوالات یکی از دانشجویان در خصوص چرایی عدم نظارت صحیح بر اجرای قوانین گفت: در مجلس یازدهم همه توان خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم قوانینی را که تصویب میکنیم بر آن نظارت درست نیز داشته باشیم . برای اولین بار در مجلس یازدهم روزهای سه شنبه به موضوع نظارت اختصاص یافته و هر هفته مسئولان و وزرای مختلف برای ارائه گزارش عملکرد خود در مجلس حضور دارند.

سوال دیگر دانشجویان از بانوی  نماینده استان در مجلس در خصوص افزایش ظرفیت های دانشگاه ها، بسته شدن طرح  و جذب دانشجو در رشته هایی که بازار کار ندارند بود که وی اینگونه پاسخ داد: به دنبال حکمرانی صحیح هستیم و این کار بسیار دشواری است که پس از سالها ریل قطار حکمرانی را به سمت دیگری ببریم اما قطعا شدنی است و ما نیز منتقدیم  که دولت برای اجرای برنامه توسعه هفتم آنگونه که می خواستیم ظاهر نشده است. موضوع افزایش ظرفیت با پیگیری های شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و به عنوان یک نماینده مجلس با اصل موضوع موافق اما با شیوه اجرای این طرح مخالفم زیرا معتقدم ابتدا باید زیرساخت را فراهم نمود و بعد ظرفیت را افزایش داد.

این نماینده مجلس افزود: قطعا هر کس باید در جای خود قرار گیرد و اگر دانشجویی تربیت می کنیم باید به فکر شغل او نیز باشیم و دلیل بسته شدن طرح ها کمبود بودجه است که در آینده برطرف خواهد شد و دانشجویان عزیز به آینده امیدوار باشند.

رئیس کمیته سلامت الکترونیک مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع درمان محوری در نظام سلامت که سوال یکی از دانشجویان بود گفت: در سفرهایی که به دیگر کشورها داریم به سیستم بهداشت و درمان آن کشورها توجه می کنیم تا تجربیات کشورها را مورد ارزیابی و بهره برداری قرار دهیم.

عضو مجمع نمایندگان استان در پایان اضافه کرد: در دوسال گذشته 17 هزار تخت بیمارستانی در کشور راه اندازی کرده ایم که براساس آن باید نیروی انسانی تامین کنیم. در استان قزوین نیز 7 پروژه درمانی داریم که آنها دارای ظرفیت آموزشی نیز هستند، برنامه جدی ما پیگیری تسریع در اتمام این پروژه ها در استان است.

گفتنی است توریسم سلامت، کمبود خوابگاه های دانشجویی، عدم ماندگاری پزشک در مناطق محروم، عدالت در پرداخت ها و  قانون مالیات بر مصرف دخانیات از دیگر موضوعاتی بود که دانشجویان به آن پرداختند و دکتر محمدبیگی نیز به آنان پاسخ داد.

این نشست در سالن جلسات دانشکده پرستاری و با حضور دکتر عبدالله دیدبان رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین و جمعی از مدیران دانشگاه برگزار شد.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید