پایگاه اطلاع رسانی دکتر فاطمه محمدبیگی

نماینده مردم شریف قزوین، آبیک و البرز در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی

تذکر شفاهی دکتر محمدبیگی در صحن علنی مجلس؛

نیازمند تغییرات جدی در حوزه بین‌المللی مجلس هستیم + فیلم

دکتر فاطمه محمدبیگی رئیس فراکسیون زنان و خانواده و نماینده مردم شریف قزوین، آبیک و البرز در تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه بین‌الملل مجلس نیازمند تغییرات جدی و بازنگری در آن طبق فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری هستیم و حتی شاید نیازمند تقویت و یا تغییر ساختار حوزه بین‌الملل مجلس باشیم.

فرآیندها و ساز و کارهای فعلی پاسخگوی لزوم حضور موثر مجلس در موضوعات جهانی و سیاست خارجی و دیپلماسی ملت‌ها نیست. برای تبدیل کردن مجلس به یک وزنه سنگین در مذاکرات بین‌المللی و تعامل و مشارکت‌های بین‌المللی و رفع چالش جمهوری اسلامی ایران با دولت‌های مختلف و نیز به عنوان قرار گرفتن در رکن پشتیبانی دولت و حضور در دیپلماسی جهانی مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری نیازمند ساز و کارهای جدید است.

از رئیس مجلس می‌خواهم دستور فرمایند گزارش دقیقی از سفرهای حوزه بین‌الملل مجلس در دوره یازدهم و دستاوردهای آن تهیه و از جنبه پاسخگویی به مردم که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب نیز به آن تأکید شد در صحن علنی قرائت شود و حوزه بین‌الملل مجلس مکلف شوند گزارشات سریع و به روز و دقیق حوزه بین‌الملل را برای هر یک از نمایندگان متناسب با گروه دوستی آنها تهیه و در اختیارشان قرار دهد. برای این موضوع باید حمایت از انتفاضه فلسطین بیشتر و دبیرخانه حمایت از انتفاضه فلسطین تقویت جدی و از دخالت افراد غیرمسئول در این حوزه پرهیز شود.

در حوزه بین‌الملل زنان و خانواده حرف‌های زیادی برای گفتن داریم، همچنین در حوزه زنان، کودکان و خانواده بهترین قوانین را داریم اما صدای ما به مجامع بین‌المللی نرسیده است.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید