پایگاه اطلاع رسانی دکتر فاطمه محمدبیگی

نماینده مردم شریف قزوین، آبیک و البرز در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی

برگزاری نشست کمیته سلامت الکترونیک با ریاست دکتر محمدبیگی

نباید فروش اینترنتی دارو سلامت و جان مردم را به خطر بیندازد

نشست کمیته سلامت الکترونیک کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با ریاست دکتر فاطمه محمدبیگی رئیس کمیته سلامت الکترونیک و با حضور اعضای این کمیته و مسئولان مرتبط برگزار و موضوع فروش دارو از طریق سکوهای اینترنتی بررسی شد.

دکتر محمدبیگی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه در راستای بحث تولی گری حوزه سلامت، توسعه اقتصاد دیجیتال و بهبود ارائه خدمات الکترونیکی، مصوبه هیات وزیران برای هوشمندسازی زنجیره تامین خدمات فرآوردهای سلامت محور تدوین و ابلاغ شده، گفت: اشکالات متعدد موجود در این دستورالعمل اعتراض بسیاری از ذینفعان و مسئولان مجری در این حوزه از جمله انجمن داروسازان، سازمان غذا و دارو و تعدادی از بیماران را در پی داشته است.

به موضوع فروش اینترنتی دارو به عنوان کالای حیاتی و مرتبط با جان و سلامت مردم باید به صورت دقیق توجه و چالش هایی از جمله امکان ایجاد فساد مانند استفاده غیرمجاز از داده ها مورد توجه قرار گیرند. این آیین نامه باید ابتدا به صورت آزمایشی در چند استان و داروخانه به صورت محدود اجرا و گزارش نتایج اجرای آن به کمیسیون بهداشت و کمیته سلامت الکترونیک ارائه گردد تا چالش های آن مشخص و اصلاح شود؛ قرار نیست صرف گسترش کسب و کارهای اینترنتی از جمله فروش اینترنتی دارو سلامت و جان مردم به خطر بیفتد.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید