پایگاه اطلاع رسانی دکتر فاطمه محمدبیگی

نماینده مردم شریف قزوین، آبیک و البرز در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی

با حضور نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان؛

مرکز رصد وضعیت جمعیت استان قزوین افتتاح شد

مرکز رصد وضعیت جمعیت استان قزوین با حضور دکتر محمدبیگی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز، حجت الاسلام خضری امام جمعه موقت قزوین و رئیس جبهه فرهنگی استان، دکتر علیخانی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین و جمعی از مسئولین استانی راه‌اندازی شد.

این مرکز به همت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری و با همکاری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با توجه به مصوبه ستاد جمعیت استان و با هدف بررسی وضعیت موجود و وضعیت مطلوب ازدواج و فرزندآوری جهت برنامه ریزی هدفمند و طراحی عملیات مؤثر برای برون رفت از بحران جمعیت راه اندازی شده است.

در این مرکز، ۳۰ شاخص جمعیتی اصلی در تمامی شهرستان ها به صورت نقشه و نمودار به ثبت رسیده و بر مبنای اطلاعات گردآوری شده در این مرکز، ازدواج و موالید مطلوب استان در سال ۱۴۰۳ به تفکیک شهرستان، شهر، بخش و روستا احصاء و مطابق آن برنامه های عملیاتی با استفاده از ظرفیت های بومی و منطقه ای جهت افزایش نرخ ازدواج و فرزندآوری تدوین می گردد.

با برنامه ریزی های انجام شده، این مرکز محلی برای تجمیع و دسترسی به داده ها و آمارهای جمعیتی برای فعالین عرصه جوانی جمعیت اعم از حاکمیتی و مردمی خواهد بود.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید