پایگاه اطلاع رسانی دکتر فاطمه محمدبیگی

نماینده مردم شریف قزوین، آبیک و البرز در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی

تصویب پیشنهاد بودجه ای دکتر محمدبیگی؛

ساماندهی حوزه سلامت الکترونیک کلید خورد

سازمان بیمه سلامت مکلف به ادغام پایگاه ملی بیمه های سلامت کشور با اطلاعات برخط بیمه شدگان درمان کشور و به روزرسانی آن شد

🌀به دنبال پیشنهاد بودجه ای دکتر فاطمه محمدبیگی رئیس کمیته سلامت الکترنیک و عضو کمیسیون بهداشت و درمان همچنین تصویب در صحن علنی مجلس، نمایندگان مجلس سازمان بیمه سلامت ایران را مکلف کردند با همکاری کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک ضمن استقرار پایگاه ملی بیمه های سلامت کشور و ادغام آن با پایگاه اطلاعات برخط بیمه شدگان درمان کشور ضوابط و دستورالعمل نحوه به روزرسانی و بهره برداری از آن را ابلاغ کند.

🔊دکتر محمدبیگی در تشریح جزئیات این پیشنهاد بودجه ای، گفت: ما در تلاش هستیم تا براساس قانون جدید مدیریت داده ها و اطلاعات ملی قوانین و سیاستگذاری های مربوط به حوزه سلامت الکترونیک را آماده کنیم. براساس این بند الحاقی به تبصره ۱۷ شاهد کاهش هزینه کرد از جیب مردم و دولت همچنین جلوگیری از سردرگمی بیمه شدگان، کنترل هم پوشانی ها و مدیریت مصارف خواهیم بود و ساماندهی حوزه سلامت الکترونیک کلید می خورد.

🔻این پیشنهاد به منظور الحاق یک بند به تبصره ۱۷ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲ با ۱۲۳ رأی موافق، ۳۲ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید