پایگاه اطلاع رسانی دکتر فاطمه محمدبیگی

نماینده مردم شریف قزوین، آبیک و البرز در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی

انتقاد بانوی نماینده از لایحه پرنقص به نام زنان

در برخی مواد لایحه زنان، سند ۲۰۳۰ مشهود است!

دکتر فاطمه محمدبیگی در نشست علنی روز گذشته، در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی «پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقاء امنیت آنان در برابر سوء رفتار» با انتقاد از اینکه بسیاری از نواقص این لایحه اصلاح نشده، گفت: متأسفانه در پشت پرده برخی از مواد این لایحه، سند ۲۰۳۰ مشهود است. علیرغم درخواست مکرر ما برای رفع نواقص اما این نواقص رفع نشده است.

🔻دکتر محمدبیگی همچنین ضمن تذکر مصادیق اشکالات این لایحه، اصلاحات مد نظر را تبیین و خواستار اهتمام جدی برای توجه جدی به رفع این ایرادات شده و گفت: نباید به واسطه این لایحه، شاهد محدود کردن حمایتهای پیشگیرانه برای زنان آسیب دیده در مواردی باشیم که در لایحه وجود ندارد. برداشتهای متعدد و خارج از قانون، به واسطه این لایحه در مجامع حقوقی ایجاد می شود که به حیثیت قانون لطمه وارد می کند. پیشنهاد ما پر رنگ تر شدن حوزه تدابیر پیشگیرانه و حمایتی از زنان و مجزا نمودن تدابیر کیفری است چرا که تعداد زیادی از تدابیر کیفری این قانون در قوانین مجازات اسلامی کشورمان وجود دارد.

🔻نوع جنسیت گرایی متعصبانه، عدم توجه به حقوق دختران و لزوم حمایت از آنها، عدم توجه به خانواده محوری و توجه صرف به زن محوری و ایجاد دو قطبی بین زنان و مردان از دیگر ایرادات لایحه بود که دکتر محمدبیگی خواستار اصلاح آن به سمت خانواده محوری، پیشگیری از طلاق و رفع نیازهای واقعی بانوان کشور شده است.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید