پایگاه اطلاع رسانی دکتر فاطمه محمدبیگی

نماینده مردم شریف قزوین، آبیک و البرز در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی

دکتر محمدبیگی در نشست با دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره):

اولویت مجلس یازدهم، توجه ویژه به مسائل بر زمین مانده کشور است

دکتر فاطمه محمدبیگی در نشست «برمدار مجلس» که توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: همیشه دانشگاه را خانه خودمان می‌دانیم‌ و به واسطه تحصیل در دانشگاه‌های کشور به توفیق خادمی مجلس نایل آمدیم. هر آنچه که انجام ‌می دهیم برای نسل آینده و بهتر زیستن شماست.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم عملکردهای متنوعی دارد که فرصت پرداختن ‌به همه آن‌ها وجود ندارد لذا سعی می‌کنم در محوریت اقتصاد صحبت کنم. مجلس یازدهم‌ اولویت خود را روی معیشت، اقتصاد مردم و مسائل برزمین مانده اجتماعی و فرهنگی‌ بنا کرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سعی کردیم امنیت کشور را به لحاظ داخلی و خارجی تأمین کنیم لذا نقطه عطف مجلس یازدهم قانون اقدام راهبردی برای لغو‌ تحریم‌ها بود. این قانون در امنیت کشور در عرصه بین‌الملل موثر بود.

وی تشریح  کرد: با توجه به خروج یک‌طرفه امریکا از برجام اگر این قانون برای صیانت از حقوق ملت نبود ممکن بود گزینه جنگ ‌روی میز غرب باشد. پس از تصویب این قانون دشمن هیچ‌گانه از حمله نظامی به ایران سخن نگفته است و این در حالی است که برخی کشورها نظیر کره شمالی را به حمله نظامی تهدید کردند. علی رغم اینکه ایران پایگاه‌های حزب کومله را در عراق مورد هدف قرار داد و در اقیانوس‌ها به صورت دفاعی عمل کردیم آمریکا و غرب نتوانستند هیچ غلطی کنند و این اقتدار به قانون صیانت بازمی‌گردد.

محمدبیگی تأکید کرد: یکی از چالش‌های اقتصاد کشور به حوزه مسکن بازمی‌گردد، در این بخش طی ۱۰ ساله گذشته مسکن به اندازه کافی احداث نشده است و این در حالی بود که با ورود جوانان دهه ۶۰ و ۷۰ به سن ازدواج و تشکیل خانواده باید سالانه ۵۰۰ هزار واحد مسکن در کشور احداث می‌شد.

وی افزود: با اصلاح قانون مالیات مستقیم برای خانه‌های خالی ۲ میلیون مسکن به بازار عرضه شد، در حوزه مسکن از دولت گله‌مندیم و مطالبه داریم و امیدواریم وزیر مسکن قانون جهش تولید مسکن را عملیاتی کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مسکن اساس تشکیل خانواده است، بیان کرد: در استان قزوین باید ۲۳ هزار واحد مسکونی احداث شود که در سایت نهضت اقدام ملی در حال ساخت است، استان قزوین رتبه یک تولید مسکن در قالب نهضت اقدام ملی مسکن را داراست، تعدادی از این واحدها در آبان ماه تکمیل شده و بقیه واحدها نیز باید طی دو سال آینده تکمیل و تحویل داده شود.

وی توضیح داد: در نهضت ساخت مسکن روی قیمت تمام شده و تسهیلات اعطایی با دولت اختلاف داریم، برای واحدهای احداث شده ۷۵۰ میلیون تومان درنظرگرفته شده است که انتظار می‌رود دولت ۴۰۰ میلیون تومان سهم خریدار را تسهیلات ویژه دهد چون با رقم ۷۵۰ میلیون تومانی حتی کارمندان هم نمی‌توانند صاحب خانه شوند لذا بهتر است بانک‌ها و دولت محکم پای کار آیند.

محمدبیگی در خصوص اصلاح ساختار نطام‌بانکی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب طی ۱۰ سال گذشته با انتخاب شعارهای اقتصادی ورود به جنگ اقتصادی را هشدار داده بودند اما علی رغم این هشدار مجالس پیشین هیچ ورودی در حوزه اقتصادی نداشتند. بعد از ۵۰ سال قانون ساختار بانک مرکزی را تصویب کردیم که اصلاح نظام بانکداری اسلامی آینده خوبی را برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

وی اشاره کرد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه را به عنوان یک موضوع مهم در نظر گرفتیم تا صاحبان سرمایه‌های سرگردان که به طلا وارز تبدیل می‌شوند مالیات پرداخت کنند، قانون مالیات بر ارزش افزوده اصلاح شد و به دنبال پیگیری فرار مالیاتی بنگاه‌های دانه درشت هستیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: تفاوت مجلس یازدهم با دیگر دوره‌ها در این است که یک روز در هفته را ویژه نظارت صحن گذاشته و تمام وزارتخانه را به چالش می‌کشد تا فرار سرمایه به کشور بازگردد و پیگیری‌های قصایی انجام و نتایج آن به مردم و مجلس اعلام شود.
وی در خصوص بهبود فضای کسب و کار اشاره کرد: برای بهبود فضای کسب و کار باید مجوزات در اسرع وقت صادر شود، همچنین طرح امنیت غذایی و طرح تنطیم بازار محصولات غذایی را در برنامه داشتیم.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: طرح مدیریت یکپارچه داده، دولت الکترونیک، سلامت الکترونیک، حذف کاغذ از نسخ، کاهش بروکراسی اداری و هوشمندسازی داده‌ها باعث شفاف‌سازی، حذف رانت و فساد اداری و کاهش قدرت مافیا در زمینه اقتصادی می‌شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: کاهش ناترازی بودجه را شاهد بودیم و در حال حاضر دولت ماهانه ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را پرداخت می‌کند برای همین بودجه انقباضی است، در حقیقت دولت‌های قبل آینده‌فروشی کردند. در حوزه اشتغال‌زایی با رویکرد محرومیت زدایی در روستاها ۱۸ هزار میلیارد تومان به استان‌ها اختصاص یافت، همچنین قانون خانواده و تسهیلات آن نیز مورد توجه است.

این نشست با حضور خانم محمدبیگی و آقای سیاهکلی، نمایندگان قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در تالار اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد‌. در این نشست که به همت انجمن اسلامی دانشجویان برگزار شد، نمایندگان استان در مجلس پاسخگوی سوالات و دغدغه های دانشجویان بودند.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید