پایگاه اطلاع رسانی دکتر فاطمه محمدبیگی

نماینده مردم شریف قزوین، آبیک و البرز در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی

پروژه ای عظیم اما غریب!

تکمیل «اَبَر پروژه علمی کشور» در انتظار تحقق وعده‌ها

قزوین- تکمیل بزرگترین پروژه علمی کشور و منطقه در استان قزوین نیازمند نگاه ویژه دولت سیزدهم و تزریق اعتبارات است.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها، حسن عابدینی: پروژه شتابگر ملی که از آن به عنوان «چشمه نور» یاد می‌شود بی شک مهم‌ترین پروژه علمی کشور و یکی از مهم‌ترین پروژه‌های علمی منطقه محسوب می‌شود که از سال ۸۸ ساخت آن در شهر قزوین آغاز شده است.

با ساخت این آزمایشگاه عظیم شاهد راه اندازی مجتمع بزرگی از شتابگرهای پیچیده، ابزارهای تجربی و آزمایشگاه‌های متنوع در استان قزوین خواهیم بود که می‌تواند زمینه حرکت بر لبه دانش و تحقق نقشه علمی و مهندسی کشور را فراهم کند.

این طرح ملی که در اراضی شمال دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین در منطقه باراجین در حال ساخت و تکمیل است اولین مرکز تسهیل بخشی آزمایشگاهی در مقیاس بزرگ است که می‌تواند زمینه مطالعات علمی هزاران پژوهشگر و محقق و همچنین صدها دانشمند بزرگ را فراهم کند.

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در رابطه با این پروژه بزرگ اظهار کرد: متأسفانه تقریباً در طی ۱۰ سال گذشته و بیشتر در دولت یازدهم و دوازدهم این پروژه بزرگ علمی مورد بی مهری قرار گرفت و باعث شد پروژه در زمان خود شکوفا نشود.

وی با بیان اینکه شتابگر علمی پروژه بسیار بزرگی است افزود: چشمه نور مهم‌ترین پروژه علمی و فناوری کشور است و هزینه زیادی هم دارد اما بودجه کافی هم به آن تخصیص نیافته است.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید