پایگاه اطلاع رسانی دکتر فاطمه محمدبیگی

نماینده مردم شریف قزوین، آبیک و البرز در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی

پیام تبریک دکتر محمدبیگی به مناسبت روز معلم

تکریم جایگاه معلمان و بهبود وضعیت معیشتی از اولویت های مجلس

🔗دکتر محمدبیگی در پیامی ضمن تبریک روز معلم، بر لزوم تکریم این جامعه آینده‌ساز تاکید و خواستار معرفی هر چه زودتر وزیر آموزش و پرورش شد. متن پیام بدین شرح است:

🔻۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد شهید «مرتضی مطهری» که به زیبایی مزین به روز معلم شده، فرصتی برای تکریم مقام شامخ معلمان این تربیت کنندگان نسل آینده است. جایگاه معلمان عزیز بسیار متعالی است از این رو پيامبر مهر و رحمت فرمودند: «إِنَّما بُعِثتُ مُعَلِّماً»؛ من معلم برانگیخته شدم.

🔻جامعه ای به اوج میرسد که در آن معلم با خیالی آسوده سر بر بالین بگذارد و دغدغه ای جز آموزش، تعلیم و تربیت نداشته باشد، از این رو از آغازین روزهای فعالیت مجلس یازدهم موضوع تکریم جایگاه معلمان، بهبود وضعیت معیشتی و رفع دغدغه های آنها به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفت که شاخص ترین آنها تصویب «رتبه بندی معلمان» بود که در راستای ارتقاء شأن و منزلت فرهنگیان بعد از یک دهه بر زمین ماندن، نهایی و به دولت ابلاغ شد.

🔻این مصوبه که به عنوان اصلی ترین خدمت مجلس انقلابی به فرهنگیان مطرح است در مرحله اجرا با اشکالات اساسی روبرو شد که انتقادات نمایندگان و معلمان را به دنبال داشت، حتی وزیر آموزش و پرورش چندین بار تا مرحله استیضاح رفت. قطعا مطالبه ما اجرای کامل این مصوبه است تا پاسخی به زحمات معلمان عزیز باشد. همچنین از اقای رئیس جمهور خواستار معرفی هر چه سریعتر وزیر جدید آموزش و پرورش برای ساماندهی فعالیت های این وزارتخانه مهم هستیم.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید