پایگاه اطلاع رسانی دکتر فاطمه محمدبیگی

نماینده مردم شریف قزوین، آبیک و البرز در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی

بازدید میدانی دکتر محمدبیگی؛

تالاب زیبای الله آباد آبیک؛ قربانی بی تدبیری ها

کانال زه کشی تالاب حذف شود

🔰دکتر فاطمه محمدبیگی سخنگوی فراکسیون محیط زیست و نماینده مردم عزیز قزوین، آبیک و البرز در سفر یک روزه به شهرستان آبیک با حضور در دشت الله‌آباد، وضعیت کنونی این دشت و تالاب را از مسئولان حاضر در این بازدید میدانی از استان و شهرستان پیگیر شد.

📌دکتر محمدبیگی با تاکید بر اینکه آبیک بهشت زیبایی از اقلیم های مختلف طبیعی است، گفت: متاسفانه این ظرفیت به درستی به کار گرفته نشده و با برخی تصمیمات اشتباه و عدم مطالعات کارشناسی شده شاهد معضلات متعدد زیست محیطی در شهرستان آبیک هستیم.

🔻 تالاب الله آباد در استان البرز با تصمیمات خوب اخذ شده به محلی برای حضور گردشگران همچنین مهاجرت گونه های مختلف پرندگان تبدیل شده اما این وضعیت در آبیک به گونه دیگری دیده می شود و ما شاهد از بین رفتن این تالاب هستیم.

🔻ایجاد کانال زهکشی در تالاب الله آباد باعث شده تا آب از استان خارج شود، باید هرچه سریعتر این کانال حذف و جمع آوری شود. همچنین در بازدید میدانی از وضعیت دشت الله آباد شاهد کاشت گونه های مختلف درخت در این منطقه در سال‌های گذشته بودیم که با وجود اعتبارات بسیار به دلیل عدم رسیدگی این پروژه با شکست مواجه شده است.

🔻 ضروری است مسئولان برای حفظ تالاب الله آباد با اختصاص اعتبارات ملی همچنین طرح های کارشناسی شده در راستای حفظ تالاب الله آباد در آبیک و جلوگیری از شکل گیری کانون گردو غبار بکوشند.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. فتوحی گفت:

    با سلام و ممنون از اینکه بلاخره یک ایرانی به این واقعیت رسید که محیط زیست در ایران به فراموشی رسیده است و ممنون میشم که پیگیر این موضوع باشید تا حداقل این موضوع باعث گرد وغبار دیگری در سطح استان نگردد با تشکر فتوحی

دیدگاهتان را بنویسید