پایگاه اطلاع رسانی دکتر فاطمه محمدبیگی

نماینده مردم شریف قزوین، آبیک و البرز در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی

دکتر محمدبیگی در نشست کشوری سلامت مادران و جوانی جمعیت:

بسته‌های متنوع بیمه‌ای درمان ناباروری باید تدوین شود

نشست کشوری سلامت مادران و جوانی جمعیت با حضور دکتر محمدبیگی نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، وزیر بهداشت، جمعی از مسئولان و نمایندگان و کارشناسان حوزه سلامت مادران و جوانی جمعیت در مرکز قلب و عروق شهید رجایی برگزار شد.

دکتر فاطمه محمدبیگی رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس در این نشست با بیان اینکه تا زمانی که سامانه باروری به روز و الکترونیک نشود نمی‌توان رصد خوبی از وضعیت جمعیت داشت، گفت: ما نباید جمعیت را به هر قیمتی زیاد کنیم بلکه باید رفع موانع فرزندآوری و ارتقای سلامت مادر و کودک و تامین سلامت نوزادان را انجام دهیم.

قانون وزارت بهداشت را متعهد کرده که سالانه ۵ درصد زایمان طبیعی را افزایش دهد، در مجلس و دولت با تصویب قوانین از طرق مختلف برای افزایش مراکز زایمان ایمن، تقویت نظام مامایی و بهورزی اقدام کنیم. رایگان کردن خدمات بارداری تا ۴۲ روز پس از زایمان در بیمارستان‌های دولتی درخواست ما از وزارت بهداشت است.

در زمان حاضر استان گیلان و مازندران کمترین میزان ولادت را در کشور دارند و هشدار اضمحلال جمعیتی در این دو استان به صدا درآمده است!

تدوین بسته‌های متنوع بیمه‌ای برای خدمات، گسترش مراکز سطح دو و سه درمان ناباروری طبق قانون باید انجام شود که تا حد زیادی پیش رفته اما باید توسعه یابد.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید