پایگاه اطلاع رسانی دکتر فاطمه محمدبیگی

نماینده مردم شریف قزوین، آبیک و البرز در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی

دکتر محمدبیگی:

حفظ کرامت زنان در اسلام، باعث گرایش زنان آمریکایی و اروپایی به اسلام شده است

به مناسبت ایام دهه امر به معروف و نهی از منکر، همایش «عفاف و حجاب؛ گفتمان حسینی؛ آرمان خمینی» با حضور فاطمه محمدبیگی نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی، محمدرضا ملازمانی مدیرکل دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر و جمعی از مدیران و کارکنان این سازمان به همراه ائمه جماعت مراکز درمانی و بیمه‌ای تأمین‌اجتماعی در استان تهران؛ در مجموعه فرهنگی و ورزشی نگین غرب تهران برگزار شد.

دکتر محمدبیگی عضو هیئت مدیره بنیاد عفاف و حجاب به عنوان سخنران این همایش گفت: به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، در این مراسم فاطمه محمدبیگی نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد و سازمان بسیار بزرگی با مأموریتی بسیار مهم است.

وی افزود: دو قشر در کشور ما و در دنیا؛ لباس دین را مثل پرچم با خودشان حمل میکنند که موجب افتخار است؛ یکی علما که لباسشان، لباس دین است و قشر دوم خانم‌های محجبه هستند که هر جایی بروند چادر و روسری و حجابشان، چراغی است که در برخورد با هر فردی نشان از این دارد که با فردی دیندار مواجه هستند.
وی با طرح این پرسش که «گفتمان حسینی امروز برای ما چیست؟» تصریح کرد: حضرت امام حسین (ع) در گفتمانشان صراحت و شجاعت و قاطعیت داشتند و بسیار محکم مواضعشان را بیان می‌کردند. به حدی که برای امر به معروف و نهی از منکر بزرگ‌ترین قیام جهانی را برپا کردند. گفتمان امام حسین (ع) به گفتمان غالب جهانی تبدیل شده است به نحوی‌که امروز در دانشگاه‌های کانادا و فرانسه و در قلب نیویورک، گفتمان عزتمندانه ««هیات من الذله» تبدیل به گفتمان جهانی برای دفاع از آرمان فلسطین و حقوق بشر شده است.
محمدبیگی افزود: امروزه سیل مسلمان شدن اروپایی‌ها خروشان شده است. تحقیقات نشان داده که بیشتر افراد مسلمان شده در امریکا و اروپا، خانم‌ها هستند. این امر چند علت در فضای اجتماعی غرب دارد؛ اولین علت، حفظ کرامت زنان در اسلام است که به چند نکته اشاره دارد: یکی عفاف و حجاب است به‌عنوان صیانت و حفاظت از حریم شخصی، انسانی و دوم خروج زن از نگاه جنسیتی که به شدت به زن هویت می‌دهد. علت دوم مسلمان شدن زنان در دنیای غرب، مبحث حقوق خانواده و حقوق زن در اسلام است. به زن در نظام غرب آن قدر ظلم می‌شود که مجبور است علاوه بر وظایف بچه‌دار شدن و مادری، پا به پای مرد سهمیه 50 درصدی زندگی را بر دوش بکشد. عملاً نگاه غرب به زن با دیدگاه تساوی جنسیتی، تبدیل به تیغی دو لبه برای اضمحلال خانواده شده است.
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گفتمان حسینی، گفتمانی است که با ممزوج شدن با حقوق بشر و حقوق زن و خانواده، می‌تواند گفتمانی مثال زدنی باشد. نقطه قوت گفتمان حسینی، حضور زنان در عرصه میدان‌داری کربلا بوده است. حضور حضرت زینب کبری (س) در گفتمان حسینی نشان می‌دهد که یک زن با عفت و حجاب و عصمتش چگونه پرچمدار حادثه کربلا می‌شود و این گفتمان را طی نسل‌ها به جهانیان معرفی می‌کند.

در این مراسم همچنین خانم سُخی (رقیه) شجری از مکزیک که به دین اسلام مشرف شده است، به امنیت زنان در جامعه اسلامی اشاره کرد و فرهنگ منحط غربی را زمینه‌ساز ناامنی به ویزه ناامنی برای زنان در این جوامع به ظاهر متمدن دانست.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید