پایگاه اطلاع رسانی دکتر فاطمه محمدبیگی

نماینده مردم شریف قزوین، آبیک و البرز در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی

نشست مشترک اعضای کمیسیون بهداشت با رئیس اورژانس کشور؛

دکتر محمدبیگی: با مصوبه مجلس؛ یک درصد محل فروش خودرو و موتورسیکلت سهم اورژانس است

دکتر فاطمه محمدبیگی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به همراه رئیس و اعضای این کمیسیون در سازمان اورژانس کشور حضور یافته و ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان این مجموعه، بر ضرورت افزایش حقوق و کارانه کارکنان اورژانس، قرار گرفتن این شغل در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور و اجرای درست قوانین این حوزه تاکید کردند.

دکتر محمدبیگی در این نشست گفت: در بودجه پیش بینی شد که یک درصد از خرید خودرو و موتورسیکلت ها برای تامین ناوگان اورژانس هزینه شود اما این مبلغ در 6 ماهه اول سال محقق نشده است که این موضوع را در کمیسیون بهداشت و مجلس پیگیری خواهیم کرد. راه اندازی اورژانس بانوان از مطالبات جدی مردم به ویژه بانوان است لذا باید بستر این امر فراهم شود. نکته بعدی توجه به جبران کمبود نیروی انسانی است که وزارت بهداشت باید زمینه تکمیل آن را ایجاد کند. همچنین تامین و تجهیز ماشین آلات و افزایش تعرفه پرستاری برای پرسنل اورژانس بسیار مهم است.

تعریف ردیف بودجه برای ارتقاء وضعیت اورژانس هوایی بسیار حائز اهمیت است چرا که بسیاری از مناطق کوهستانی و صعب العبور از جمله در استان قزوین نیازمند این موضوع است. در قزوین بیش از ۳۰ درصد جاده‌ها فاقد آسفالت استاندارد است و حتی آمبولانس هم نمی‌تواند در این مسیر رفت و آمد کند لذا اورژانس هوایی برای این مناطق ضروری است در مجلس هم این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید